Välbesökt Årsstämma 2015

Igår den 13/4 hölls så den årliga årsstämman i föreningen. Vi var 15 personer på plats och vi diskuterade året som varit, dels ekonomiskt och vad som vi hade gjort bra under året och vad som kunde bli bättre. Vi röstade även igenom en ny styrelse för året.

Det man kan säga om styrelseuppdelningen är att Magnus Mellborg nu avgår nu som sekreterare efter många års trogen tjänst i styrelsen. Detta på grund av flytt. Vi vill tacka Magnus för allt han hjälpt föreningen med.

Anna Borgström kommer även hon avgå från sin post som ordförande. Detta på grund av studier på annan ort. Men hon kommer fortsätta att vara aktiv i föreningen, och istället för ordförande så kommer Anna agera som suppleant i styrelsen. Vi vill tacka Anna för ett fantastiskt jobb under året och hoppas på fortsatt bra arbete.

Sedan kan vi nämna att Stefan Svensson kommer att ta över efter Anna som styrelseordförande, Jonathan Weinfors kommer att ta över i rollen som sekreterare efter Magnus.Och sedan kommer Torbjörn Lyden att ta steget från suppleant till ordinarie styrelseledamot.

Vad det gäller ekonomin så kommer Christina Kärnhall fortsätta som kassör och ha hand om dom bitarna.Vilket har fungerat väldigt bra tidigare. Utöver detta så får vi i årets styrelse en ny suppleant i form av John Stolpe.

Vad det gäller valberedningen så kommer Håkan Dahl fortsätta med sitt fina arbete där även ett år till.

Mötet avslutades seden med kaffe, fika och smörgåstårta. Vi avtackade Magnus och Anna för sina insatser för styrelsen.

Missade ni mötet eller har andra frågor så finns Styrelsen i källaren Onsdagen den 20/5. Där kan ni även hämta ut årets ekonomiska årsredovisning om det finns intresse för det.

Tack för visat intresse // Styrelsen